مدیرعامل و رییس هیات مدیره صنایع ریسندگی و بافندگی پیشروتاب از راه اندازی صندوق قرض الحسنه کوثر در کارخانجات ریسندگی و بافندگی پیشروتاب (ویژه پرسنل گروه صنعتی دکتر برق لامع) در شهر صنعتی رشت خبر داد.

به گزارش خط اول صبح 13 اردیبهشت ماه سال 1403 صندوق قرض الحسنه کوثر در سایت اداری کارخانه ریسندگی و بافندگی پیشروتاب (گروه صنعتی دکتر برق لامع) با حضور جمعی از مسئولین ، خیرین و نمایندگان کارگری راه اندازی شد.

مهندس کاظم مادرشاهی مدیر عامل شرکت پیشروتاب(گروه صنعتی دکتر برق لامع) در این مراسم با تبریک روز جهانی کارگر و ضمن تقدیر از زحمات همه تلاشگران عرصه جهاد اقتصادی کشور به ویژه پرسنل زحمتکش این شرکت گفت: کارگران به عنوان نقش آفرینان اصلی در تولید و توسعه، یکی از مهم‌ترین اقشار کشور هستند که با وجود تمام مشکلات از هیچ کوششی برای شکوفایی و پیشرفت ایران دریغ نمی‌کنند و بی‌شک بخش عظیمی از پیشرفت‌های حاصل شده در مسیر اقتصادی و رشد کشور، مدیون روحیه کار و تلاش خستگی ناپذیر کارگران عزیزی است که بازوان پرتوان جامعه هستند.

این کارآفرین جوان در ادامه با بیان اینکه با همدلی و همراهی همه افرادی که امروز در این مجموعه کنار ما هستند، توانستیم این شرکت منحصر به فرد را مجدداً احیا نماییم، افزود: علیرغم همه چالش ها در حال حاضر در جایگاهی هستیم، که به جرات میتوانم بگویم که به امید خدا و با همت پرسنل شریف شرکت امسال پیش بینی تولید دو برابری نسبت به سال گذشته را داریم.

مدیرعامل و رییس هیات مدیره صنایع ریسندگی و بافندگی پیشروتاب، با اشاره به راه اندازی صندوق قرض‌الحسنه کوثر در این شرکت اظهار کرد: از آنجایی که یکی از الزامات توسعه و پیشرفت هر کسب و کاری تامین مالی است؛ به همین لحاظ مجموعه ما با مشورت و تصمیم‌گیری همه اعضا با هدف کاهش دغدغه های مالی پرسنل این شرکت صندوق قرض الحسنه کوثر را در این شرکت راه اندازی کرد، تا با مشارکت خود اعضاء و یاری خیرین، از طریق ارائه تسهیلات و اعتبارات کاملاً قرض الحسنه،  نقش بسزایی در توسعه کارآفرینی، اشتغالزایی و رفاه پرسنل شریف شرکت ایفا کند.

این عضو انجمن مدیران صنایع کشور، در ادامه افزود: در این روز به خاطر پاسداشت خدمات شایسته همراهان و پرسنل با سابقه شرکت ، علاوه بر تاسیس صندوق قرض الحسنه ، به نام هر فرد نهال مثمر همیشه سبزی مانند نهالهای پرتقال و نارنج کاشته شده و محصولات این نهال ها در آینده به پرسنل خدوم این شرکت متعلق خواهد بود.

سپس امام جمعه سنگر حجت الاسلام و المسلمین محمدیان، در این مراسم با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از مساجد شکل گرفته است، گفت: انقلاب اسلامی از مساجد آغاز شده و دوام آن از طریق مساجد امکان پذیر است.

وی در ادامه نقش مساجد را به عنوان سخت افزار دین در مقابله با جنگ نرم دشمنان تأثیرگذار عنوان کرد و افزود: در حال حاضر وظیفه متولیان است که از این ظرفیت بیشتر بهره بگیرند. چراکه نخستین گامی که پیامبر اکرم (ص) در آماده سازی نظام اسلامی برداشت، تاسیس مسجد به عنوان پایگاه ارتباط با خدا و خلق خدا و مرکز رسیدگی به امور دنیا و آخرت بندگان بود.

نماینده ولی فقیه در شهرستان سنگر، ضمن قدردانی از تصمیم بجا و شایسته مدیریت شرکت پیشروتاب، بر ضرورت بهره گیری و فرهنگسازی برای توسعه قرض الحسنه و استفاده از ظرفیت های عظیم نیکوکاران و خیران تاکید کرد و گفت: پرداخت تسهیلات به پرسنل شریف و پرتلاش این شرکت سبب حفظ عزت نفس و افزایش امنیت روانی آنان شده و بخشی از مشکلات مالی این افراد را مرتفع می کند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدیان در ادامه با اشاره به بازدید سابق خود از این کارخانه، تلاشهای صورت گرفته را موثر دانست و اظهار امیدواری کرد مدیران استانی در جهت حمایت از واحدهای مدرن و اشتغالزا و صادرات محور بمانند این واحد، فعال تر عمل کنند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین شریف نژاد دادستان سنگر، تنها راهکار رهایی از مشکلات اقتصادی را توجه جدی به سیاست های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید با مشارکت مردم دانست و گفت: راهکار موفقیت اقتصادی در حمایت از تولید و ایجاد اشتغال پایدار است. همانطور که مقام معظم رهبری بارها بر این موضوع تاکید داشته و شعارهای سال انتخابی از سوی ایشان موید همین مطلب است.

رییس دادسرای سنگر، پس از آن با بیان اینکه دشمنان با هر ترفندی دنبال رکود اقتصادی در کشورمان هستند، تصریح کرد: اقدامات و برنامه‌های بخش صنعت در خصوص رفع موانع تولید باید عملی و عینی باشد و به حرف محصور نشود، تا مردم شریف ما شاهد تلاش مسئولین برای توسعه و رشد کشور باشند.

به ویژه در خصوص شرکت پیشروتاب که با مدیریت جدید توانست بدون استفاده از تسهیلات دولتی هم بسیاری از موانع و مشکلات را بردارد و عمده دیون را پرداخت نماید و

هم به جهش تولید و افزایش اشتغال برسد نیاز است مدیران استان از تنها کارخانه حوله بافی استان حمایت و پشتیبانی کنند.

وی افزود: از آحاد مردم عزیز گیلان و سازمانها و ادارات نیز انتظار داریم نیازهای خود را ابتدا از کارخانجات گیلانی تهیه کنند و در این صورت است که جهش تولید در کارخانجات با مشارکت مردم تحقق یافته و به شعار سال عمل می‌شود.

در ادامه این مراسم، مهندس محمدجواد مادرشاهی از موسسین کارخانه پیشروتاب و یکی از مفاخر عرصه صنعت و فرهنگ کشور، ضمن تبریک روز و هفته کارگر گفت: شایسته است که ما از خدمات صادقانه و بی‌دریغ کارگران شریف، مؤمن و صبور این شرکت قدردانی کنیم. همچنین خرسندیم که در خانواده بزرگ کارخانجات ریسندگی و بافندگی پیشروتاب، در کنار این عزیزان که خدمات ارزنده و سهم بزرگی را در افزایش رونق تولید دارند، در حال حرکت به سوی تعالی و پیشرفت عزت و عظمت ایران اسلامی هستیم. به این امید که خداوند منان توفیق خدمتگزاری و توان بیشتری در راستای شکوفایی اقتصادی کشور عزیزمان را به ما عنایت فرماید تا بتوانیم در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» گام های موثری در این جهت برداریم.

وی ضمن ابراز خرسندی از راه اندازی صندوق قرض الحسنه کوثر در این شرکت و با اشاره به مشکلات اقتصادی صنف کارگری افزود: کارگران عامل اصلی توسعه و شکوفایی اقتصاد بوده و از ارکان اساسی تولید محسوب می‌شوند، ولی متاسفانه این قشر با مشکلات و چالشهای متعددی روبه رو هستند که مسئولین و کارفرمایان موظف هستند مطالبات آن ها را مرتفع کنند.

مشاور اسبق وزیر صنایع و رییس اسبق سازمان بهینه سازی کشور، با بیان اینکه توجه به کارگران نباید تنها به روز کارگر خلاصه شود و وجود کارگران در هرزمانی باید مهم شمرده شود، بیان داشت: توجه به قشر کارگر می‌تواند امید به آینده را در بین آنها افزایش داده و سبب بهره‌وری بالاتر و ارتقا کیفیت محصولات ایرانی شود.

کاشت نمادین نهال در محوطه شرکت که با حضور امام جمعه و دادستان سنگر، مهندس محمدجواد مادرشاهی از مفاخر عرصه صنعت و فرهنگ کشور، خانم دکتر طاهره لبّاف از خیرین و نخبگان برجسته کشور، مهندس کاظم مادرشاهی مدیرعامل و رییس هیئت مدیره کارخانجات ریسندگی و بافندگی پیشروتاب ، برخی اعضای هیئت رییسه انجمن کارفرمایان کشور، دکتر مهدیزاده مدیرعامل اسبق شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان و جمعی از پرسنل انجام شد ، اقدام زیبای بخش پایانی برنامه امروز بود .

گفتنی است، صنایع ریسندگی و بافندگی پیشروتاب (گروه صنعتی دکتر برق لامع) که در شهر صنعتی رشت واقع شده است، بزرگترین و مدرنترین کارخانه حوله بافی کشور و تنها واحد تولیدی حوله بافی استان گیلان بوده و بیش از 5 هزار میلیارد ریال در این واحد تولیدی سرمایه گذاری شده است.

پربیننده‌ ترین ها